A #barnakonyhaja stáb néhány nappal ezelőtt Párizsban járt. Fogadjátok szeretettel ezt a kis képes beszámolót Judittól!

A kissé hosszúra nyúlt utazás után végre elértünk a szállásunkat, amely mellett – a legnagyobb örömünkre – egy pékség üzemelt.

Be is mentünk, hogy körbenézzünk/szagoljunk…

és persze meg is kóstoltuk a croissant.

Vélemény: a croissant nagyon lágy tapintású, foszlós állagú volt. Az íze nem sós, nem édes, egyszerűen vajas. Az illata is leginkább friss vaj illat. Legjobb tépni és falatonként, élvezettel megenni. Egyszerűen tökéletes volt!

Délután az éhségtől hajtva beültünk egy helyi kávézó/büfé komplexumba, ahol frissen készített bruschetta-t (olasz pirítós kenyér) kínáltak. (igaz ez egy tipikus olasz étel, de mivel az ételeket franciául írták ki, így nem akartunk kockáztatni…)

Vélemény: Kicsit sokat kellett várnunk, de megérte… legalábbis annyira éhesek voltunk, hogy azt hiszem megérte :-)

Az egyik fokhagymás, olívaolajos, paradicsomos, bazsalikomos bruschetta volt, ami a maga vega módján elég finom és ízletes volt.

A másik füstölt (pármai) sonkás volt, ami szintén elég finomra sikerült. A kenyér a maga pirítós módján kellőképp roppanós és száraz volt, hogy a feltétek jól érvényesülhessenek rajta.

Ebéd után, hogy bele nem fulladjunk a pirítósba vettünk egy igazi „amerikai csodát” amit már régóta meg szerettem volna kóstolni: zöld címkés Coca-Cola Life-t.

Vélemény: ebben a kólában kevesebb a cukor, helyette sztívia van benne. A hagyományos kólához képest pedig csak kétharmad annyi kalóriát tartalmaz. Az ízén nem igazán érezni a másságát, talán egy kicsit édesebb.

Este megkóstoltuk a pékségnél sütött baugette-t, tejszínes krémsajttal és friss, illatos paradicsommal. Fenséges volt! A baugette kívül ropogós, szinte keménynek tűnő héja alatt belül friss és nagyon puha. A krémsajt lágy, tejszínes íze a friss paradicsommal nagyszerűen passzolt a baugette-hez. Vettünk hozzá egy helyi rosé- és egy vörösbort csak, hogy az összhatás még jobb legyen.

A végére hagytuk – szintén a pékségnél vásárolt – apró epres/krémes tortácskát.

Ezután a vacsora után, szívesen kerekedtünk fel, hogy megnézzük az éjszakai fényeiben pompázó várost.